FAQ's
Hieronder vind je een overzicht met de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Onze klantenservice is dagelijks bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 voor vragen en advies
Klantenservice
+31 88 584 08 88
inschrijven@vmnmedia.nl
1. Inschrijven
Hoe ziet het inschrijfproces eruit?
- Inschrijving: Schrijf je in via het online inschrijfformulier.
- Bevestiging: Je ontvangt direct na het aanmelden een e-mail met de bevestiging van je inschrijving.
- Inschrijving voltooien: Vul jouw gegevens aan met het adres waar wij het boekenpakket (indien van toepassing) naar toe mogen sturen.
Dit doe je door te klikken op de tekstlink onderaan het bevestigingsbericht. - Praktische informatie: Uiterlijk twee weken van tevoren ontvang je van ons een e-mail met daarin alle praktische informatie over jouw bezoek aan de opleiding/het congres.
- Evaluatie: Na afloop ontvang je een evaluatieformulier via de mail. We horen graag hoe je het programma hebt ervaren, zodat we ook in de toekomst de beste programma’s kunnen blijven geven.
Mocht het inschrijven via de website niet lukken of heb je nog een vraag, dan staat onze klantenservice voor je klaar. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur voor vragen via inschrijven@vmnmedia.nl en 088 - 58 40 888.
Ben ik wel of niet geabonneerd op Management Support?
Je komt voor de abonneeprijs bij een opleiding in aanmerking als je een betaald abonnement hebt op het Management Support magazine en managementsupport.nl.
Onze Klantenservice kijkt graag voor je na of je geabonneerd bent en is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur via inschrijven@vmnmedia.nl en 088 - 58 40 888.
Kan ik advies krijgen over welke opleiding het best bij mij past?
Voor advies over welke opleiding het best bij je past kun je contact opnemen met onze opleidingscoördinator, Marscha van Kins. Zij voorziet je graag van advies. Je kunt Marscha bereiken via: opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl en via 088 58 40 917.
Kunnen opleidingen ook bij mijn bedrijf verzorgd worden?
Ja, dat kan. Al onze opleidingen zijn ook als incompany te boeken. Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Op de incompany pagina vind je alle informatie over incompany- en maatwerktrajecten.
Tot wanneer kan ik me inschrijven voor een opleiding?
Inschrijven voor een opleiding is mogelijk tot kort voor de startdatum. Zolang een datum voor een training op de website staat, is inschrijven mogelijk.
Bij een opleiding staan geen startdata, wordt deze in de toekomst nog gegeven?
Mogelijk zijn er nog geen nieuwe startdata bekend. Je kunt via mail naar opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl jouw interesse doorgeven; wij houden je op de hoogte van nieuwe data!
Ik heb me ingeschreven voor een opleiding, kan ik nog doorschuiven naar een volgende datum?
Tot vier weken voor aanvang van een opleiding kun je kosteloos annuleren of doorschuiven.
Gaat mijn opleiding altijd door?
We streven er altijd naar om een opleiding door te laten gaan. Het kan echter voorkomen dat we je een alternatief aan moeten bieden. Je hoort uiterlijk twee weken van tevoren of je opleiding doorgaat.
Hebben jullie mijn inschrijving goed ontvangen?
Na je inschrijving via de website zie je een bevestigingspagina. Tevens ontvang je van ons een e-mail met daarin de gegevens van je geboekte opleiding. Heb je geen e-mail ontvangen? Het kan zijn dat deze in je spamfolder terecht is gekomen of dat de aflevering van de e-mail vertraagd is. Na 24 uur nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice, zij controleren je inschrijving dan voor je.
Wanneer krijg ik de definitieve uitnodiging voor mijn opleiding?
Uiterlijk twee weken voor aanvang ontvang je de definitieve uitnodiging voor je opleiding. In deze uitnodiging vind je praktische informatie zoals aanvangstijd en route naar locatie evenals een eventuele intake.
Ik heb een boekenpakket besteld bij mijn inschrijving. Wanneer krijg ik dat?
Het boekenpakket wordt na aanvang van de opleiding besteld en verzonden naar het bij ons bekende adres. De boeken zijn geen studiemateriaal, huiswerk of onderdeel van de door jou gekozen specifieke opleiding. Het pakket moet gezien worden als een algemene verdieping. De boeken zijn geselecteerd door hoogleraren en experts die spreken tijdens onze verschillende opleidingen. Meer informatie over het boekenpakket
2. Annuleren
Ik sta ingeschreven voor een opleiding, congres of evenement maar ik ben helaas verhinderd, wat nu? Je kan bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken.
Heb je geen vervanger en wil je annuleren? Dan hanteren we de volgende voorwaarden:
- Je kan tot uiterlijk vier weken voor event/opleiding kosteloos annuleren.
- In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van event/opleiding is afnemer 25% van het inschrijfgeld (inclusief, indien van toepassing, het horeca-arrangement) verschuldigd.
- Meld je jezelf binnen twee weken voor aanvang af of ben je afwezig zonder annulering? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen.
- Bekijk de algemene voorwaarden van VMN Media voor meer informatie.
- Annuleringen of plaatsvervangers dienen altijd schriftelijk doorgegeven te worden via inschrijven@vmnmedia.nl.
Ik sta ingeschreven voor een meerdaagse opleiding maar kan één of meerdere lesdagen niet bijwonen, wat nu?
Het is helaas niet mogelijk om één of meer lesdagen in te halen. Je kan wel kosteloos een plaatsvervanger bij ons aanmelden via inschrijven@vmnmedia.nl. Vanzelfsprekend ontvang je achteraf de ter beschikking gestelde presentatie.
3. Opleidingen
Moet ik een laptop of tablet meenemen?
- Bij onderstaande trainingen verzoeken wij je een eigen laptop mee te nemen:
- Digital Savvy en AI
- Schrijven met AI
- Copilot op het web - Bij de Outlook expert training kan je gebruik maken van de laptop in de trainingsruimte.
Voor andere opleidingen mag natuurlijk wel een laptop of tablet meenemen om zelf aantekeningen te maken tijdens de training.
Ontvang ik een bewijs van deelname?
Ja, na afloop van jouw opleiding ontvang je een certificaat van deelname met daarop de gegevens van de opleiding die je hebt gevolgd. Zorg er bij inschrijving dus voor dat je naam goed gespeld is. Staat er onverhoopt iets niet goed op jouw certificaat?
Mail dan naar: opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl zodat wij jou een gecorrigeerd certificaat kunnen mailen.
Is er een intake voor de opleiding nodig?
Voor sommige opleidingen maken we gebruik van een intakeformulier. Wanneer dit het geval is ontvang je deze tegelijk met de definitieve uitnodiging twee weken voor aanvang van de opleiding.
Hoeveel deelnemers zijn er per opleiding?
Onze trainingen zijn zo opgezet dat iedere deelnemer veel aandacht krijgt van de trainer. Het maximum aantal deelnemers verschilt per opleiding. Op de opleidingspagina vind je het maximum aantal deelnemers voor die training.
Wie verzorgt de opleiding?
Op de opleidingspagina kun je zien welke trainer(s) de training verzorgt. Mocht een trainer onverhoopt verhinderd zijn, dan zorgen wij voor een passende vervanger of vervangende datum.
Ik heb me ingeschreven voor een online training of workshop.
Wanneer en hoe krijg ik toegang?
Uiterlijk 2 werkdagen voor aanvang van de online training mailen wij jou de link naar de online trainingsruimte (in Teams of Zoom). Heb je 24 uur voor aanvang nog geen mail gezien? Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in uw adresboek. Dan mis je geen belangrijke informatie meer. Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact op met onze Klantenservice via inschrijven@vmnmedia.nl en/of 088 - 58 40 888.
Wat heb ik nodig om online deel te nemen?
Voor een online deelname heb je een computer/laptop nodig met luidsprekers en toegang tot (snel en stabiel) internet. De beste verbinding is via bekabeld internet (ipv Wifi). Je logt in op je computer, vanuit jouw eigen werkplek of thuis, op de door ons verzonden link waarna je direct toegang hebt tot de online trainingsruimte.
Ik heb me ingeschreven voor een fysieke training maar kan ik ook online deelnemen?
Online deelname aan fysieke trainingen is, rekening houdend met de kwaliteit van de training en expertise van de trainer, niet mogelijk.
4. Incompany opleiding
Wat is het minimum en maximum aantal deelnemers voor een incompany-traject?
Er is geen minimum aantal deelnemers. Jij bepaalt of je een opleiding of workshop als incompany wilt plannen. Vanaf 5 deelnemers is het voordeliger om een opleiding incompany te plannen in vergelijking met het inschrijven voor onze reguliere opleidingen. Het maximum aantal deelnemers is 10 of 12 per opleiding afhankelijk welke je kiest.
Uitzondering hierop zijn POWER-trainingen. (Voor POWER-trainingen geldt een minimum van 18 deelnemers maximum van 30 deelnemers per training).
Vrijblijvend een incompany offerte aanvragen? Vul hier het contactformulier en je wensen in
Wat moet ik zelf doen als voorbereiding op de opleiding?
Als voorbereiding op een incompany-opleiding of -workshop vernemen we graag de volgende informatie:
- Aantal deelnemers
- Het doel, wat zijn de specifieke leerwensen en uitdagingen?
- Gewenste dag of dagdeel en maand voor het plannen van de opleiding
We plannen voorafgaand aan iedere incompany-opleiding een telefonische intake met jou en de trainer waarin kennis wordt gemaakt met de trainer en de doelstellingen, leerwensen en aanpak worden besproken
Wat moet ik zelf regelen bij een incompany-opleiding?
Bij incompany-traject regel je zelf de locatie (ruime zaal bij voorkeur met daglicht en faciliteiten zoals stroom, beamer/scherm, flip-over en internetverbinding), catering, parkeren, etc. Op verzoek kunnen wij ook de locatie en faciliteiten verzorgen.
Wat wordt verzorgd door Management Support bij een incompany-opleiding?
Wij verzorgen natuurlijk het programma en de inhoud van de opleiding of workshop. Onze trainer is tijdig aanwezig, neemt een eigen laptop mee en is aanspreekpunt voor alle vragen.
Ontvangen de deelnemers een certificaat na afloop van een incompany-opleiding?
Elke deelnemer ontvangt na afloop van een opleiding een certificaat van deelname. Bij workshops kunnen certificaten verstrekt worden, dit kun je van tevoren aanvragen via onze opleidingsadviseur Pleuni Maassen via pleunimaassen@vmnmedia.nl en/of 06 12 89 84 04.
5. Algemene en praktisch informatie
Hoe worden de (incompany-)opleidingen van Management Support beoordeeld?
Al onze opleidingen worden geëvalueerd en beoordeeld door de deelnemers. Onze opleidingen scoren gemiddeld een 8,5 tot 9.
Wat is het niveau van de opleidingen?
Onze opleidingen worden op HBO-niveau gegeven. Dit kan aangepast worden naar MBO-niveau.
Is Vakmedianet / Management Support gecertificeerd?
Al onze (incompany)-opleidingen en -workshops zijn Cedeo erkend.
Zijn de prijzen in de offerte in-of exclusief BTW?
Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW.
COVID
Op dit moment zijn er voor onze opleidingen en events geen specifieke Corona regels meer van kracht.
Is het mogelijk om online mee te doen bij een fysieke opleiding?
Rekening houdend met kwaliteit van de opleiding en expertise van de trainer vinden wij het niet wenselijk om trainingen van Management Support in hybride vorm aan te bieden.
Waar vind ik informatie over de route, aanvangstijden, etc. van mijn opleiding?
Twee weken voor aanvang van de opleiding ontvang je van ons de definitieve uitnodiging met praktische informatie. Verder kun je de op de opleidingspagina al zien wat de locatie en tijden van de opleiding zijn.
Is de opleidingslocatie bereikbaar met het OV?
De locaties waar wij trainingen organiseren zijn altijd goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Kan ik parkeren bij de opleidingslocatie?
Bij alle opleidingslocaties is parkeergelegenheid aanwezig. Houd er echter wel rekening mee dat sommige opleidingslocaties zich in de binnenstad van grote steden bevinden. Het kan dus druk zijn en mogelijk is het parkeren niet gratis. Informatie over de bereikbaarheid van de locatie is te vinden op de opleidingspagina.
Op welke locatie wordt de opleiding gegeven?
Op de opleidingspagina zie je op welke locatie een opleiding gegeven wordt.
Ik volg een dieet, hoe geef ik dit door?
Al onze opleidingslocaties houden in de catering rekening met dieetvoorschriften. Je kunt je dieetvoorschriften doorgeven via het inschrijfformulier. Wij zullen dit doorgeven aan de opleidingslocatie.
Is een opleiding inclusief lunch, consumpties, etc.?
Ja, bij een fysieke deelname zijn de koffiemomenten en lunch inclusief. Eventuele kosten voor vervoer (openbaar vervoer, parkeren) zijn wel voor eigen rekening.
Worden de presentaties/hand-outs beschikbaar gesteld?
De meeste trainers stellen na afloop van de opleiding hun presentatie en/of hand-out beschikbaar. Na een opleiding ontvang je de presentatie of syllabus via mail.
6. Facturatie
Wanneer wordt de factuur voor een open opleiding verzonden en wat is de betalingstermijn?
De factuur ontvang je vóór aanvang van de opleiding. De factuur dient binnen veertien dagen na factuurdatum betaald te worden. Facturen worden standaard per e-mail verstuurd. Indien je de factuur per post wilt ontvangen, dan kun je dit op het inschrijfformulier aangeven.
Wanneer vindt de facturatie van een incompany training plaats?
Wij factureren na afloop van de opleiding.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Betalen is alleen mogelijk via bankoverschrijving. Betaling middels iDEAL, creditcard of pin is niet mogelijk.
Kan ik de factuur eerder ontvangen?
Je kunt de factuur voor je opleiding eerder ontvangen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via inschrijven@vmnmedia.nl en 088 - 58 40 888.
Zijn de kosten voor een opleiding fiscaal aftrekbaar?
Vanaf 1 januari 2022 zijn studiekosten niet meer aftrekbaar.
Wordt er BTW berekend over de opleidingen?
Over onze opleidingen wordt 21% BTW berekend.
Overzicht opleidingen titels VMN Media:
- https://arbo-academy.nl
- https://pwacademy.nl
- https://ornetacademy.nl
- https://financeacademy.nl
- https://academy.facto.nl