FAQ's
Hieronder vind je een overzicht met de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Onze klantenservice is dagelijks bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 voor vragen en advies via 088 - 58 40 888.
Annuleringsvoorwaarden
Op alle aanbiedingen en overeenkomsten van Vakmedianet bv zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden van Vakmedianet bv, gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te 's-Gravenhage op 24 januari 2014 onder depotnummer 5/2014. Een exemplaar van deze voorwaarden vind je hier.
Annuleringsvoorwaarden
Jouw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Je kan tot uiterlijk vier weken voor de opleiding kosteloos annuleren. In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van de opleiding ben je 25% van het inschrijfgeld inclusief het horeca-arrangement (indien van toepassing) verschuldigd. Meld je jezelf binnen twee weken voor aanvang af, of ben je afwezig zonder annulering? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag inclusief het horeca-arrangement (indien van toepassing) te berekenen. Je kan bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken. Annuleringen of plaatsvervangers kan je doorgeven via inschrijven@vmnmedia.nl.
Verhindering
Ben je verhinderd maar wil je op een ander moment deelnemen? Neem dan contact op met onze klantenservice via inschrijven@vmnmedia.nl om de mogelijkheden te bespreken.
Inschrijven
Hoe kan ik me inschrijven voor een opleiding?
Inschrijven voor een opleiding kan via de opleidingspagina. Mocht het via de website niet lukken of heb je nog een vraag, dan staat onze klantenservice voor je klaar. Onze klantenservice is dagelijks bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur voor vragen via inschrijven@vmnmedia.nl en 088 - 58 40 888.
Kan ik advies krijgen over welke opleiding het best bij mij past?
Voor advies over welke opleiding het best bij je past kun je contact opnemen met onze opleidingscoördinator, Marscha van Kins. Zij voorziet je graag van advies. Je kunt Marscha bereiken via: opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl en via 088 58 40 917.
Kunnen opleidingen ook bij mijn bedrijf verzorgd worden?
Ja, dat kan. Al onze opleidingen zijn ook als incompany te boeken. Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Op de incompany pagina vind je alle informatie over incompany- en maatwerktrajecten.
Tot wanneer kan ik me inschrijven voor een opleiding?
Inschrijven voor een opleiding is mogelijk tot kort voor de startdatum. Zolang een datum voor een training op de website staat is inschrijven mogelijk.
Bij een opleiding staan geen startdata, wordt deze in de toekomst nog gegeven?
Mogelijk zijn er nog geen nieuwe startdata bekend. Je kunt via mail naar opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl jouw interesse doorgeven; wij houden je op de hoogte van nieuwe data!
Ik heb me ingeschreven voor een opleiding, kan ik nog doorschuiven naar een volgende datum?
Tot vier weken voor aanvang van een opleiding kun je kosteloos annuleren of doorschuiven. Wil je doorschuiven naar een volgende datum en is de originele startdatum binnen vier weken? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Gaat mijn opleiding altijd door?
We streven er altijd naar om een opleiding door te laten gaan. Het kan echter voorkomen dat we je een alternatief aan moeten bieden. Je hoort uiterlijk twee weken van tevoren of je opleiding doorgaat.
Hebben jullie mijn inschrijving goed ontvangen?
Na je inschrijving via de website zie je een bevestigingspagina. Tevens ontvang je van ons een e-mail met daarin de gegevens van je geboekte opleiding. Heb je geen e-mail ontvangen? Het kan zijn dat deze in je spamfolder terecht is gekomen of dat de aflevering van de e-mail vertraagd is. Na 24 uur nog geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice, zij controleren je inschrijving dan voor je.
Wanneer krijg ik de definitieve uitnodiging voor mijn opleiding?
Twee weken voor aanvang ontvang je de definitieve uitnodiging voor je opleiding. In deze uitnodiging vind je praktische informatie zoals aanvangstijd en route naar locatie evenals een eventuele intake.
Ik heb een extra boekenpakket besteld bij mijn inschrijving. Wanneer krijg ik dat?
Het boekenpakket wordt na aanvang van de opleiding besteld en verzonden naar het bij ons bekende adres. De boeken zijn geen studiemateriaal, huiswerk of onderdeel van de door u gekozen specifieke opleiding. Het pakket moet gezien worden als een algemene verdieping. De boeken zijn geselecteerd door hoogleraren en experts die spreken tijdens onze verschillende opleidingen.
STAP informatie
Vanaf 1 maart 2022 hebben deelnemers aan opleidingen van STAP-gecertificeerde aanbieders recht op een éénmalige subsidie van maximaal 1000,-- euro. UWV en DUO voeren samen de regeling uit.
UWV/STAP verzorgt het aanvraagproces voor u als deelnemer. DUO beheert het scholingsregister waarin de opleidingen geregistreerd worden die in aanmerking komen voor het STAP-budget. De ontwikkeling van de software om het proces in te voeren en te verwerken heeft helaas vertraging opgelopen bij DUO.
Wij, als opleider, zijn in afwachting van de STAP-erkenning door CEDEO. De huidige planning van de erkenning en invoer van STAP geeft aan dat vanaf half mei het scholingsaanbod kan worden geregistreerd. Als VMN media gecertificeerd wordt, kunt u vanaf dat moment als deelnemer aan onze opleidingen gebruik maken van de STAP-subsidie. Het is niet mogelijk om achteraf een STAP aanmeldbewijs te krijgen als u zich al hebt aangemeld. Wij blijven u informeren via de website.
Hebt u specifieke vragen over het STAP-budget? Chat of mail met stapcoach@opleiding.nl of bel naar: 035-6956250.
Opleidingen
Moet ik een laptop of tablet meenemen?
Je hoeft geen laptop of tablet mee te nemen om oefeningen op te maken. Als er tijdens jouw geboekte opleiding een laptop gebruikt wordt staat deze voor je klaar op de trainingslocatie. Je mag natuurlijk wel een laptop of tablet meenemen om zelf aantekeningen te maken tijdens de training.
Ontvang ik een bewijs van deelname?
Ja, na afloop van jouw opleiding ontvang je een certificaat van deelname met daarop de gegevens van de opleiding die je hebt gevolgd. Zorg er bij inschrijving dus voor dat je naam goed gespeld is. Staat er onverhoopt iets niet goed op jouw certificaat? Mail dan naar: opleidingenmanagementsupport@vmnmedia.nl zodat wij jou een gecorrigeerd certificaat kunnen sturen.
Is er een intake voor de opleiding nodig?
Voor sommige opleidingen maken we gebruik van een intakeformulier. Wanneer dit het geval is ontvang je deze tegelijk met de definitieve uitnodiging twee weken voor aanvang van de opleiding.
Hoeveel deelnemers zijn er per opleiding?
Onze trainingen zijn zo opgezet dat iedere deelnemer veel aandacht krijgt van de trainer. Het maximum aantal deelnemers verschilt per opleiding. Op de opleidingspagina vind je het maximum aantal deelnemers voor die training.
Wie verzorgt de opleiding?
Op de opleidingspagina kun je zien welke trainer(s) de training verzorgt. Mocht een trainer onverhoopt verhinderd zijn, dan zorgen wij voor een passende vervanger of vervangende datum.
Online deelname
Ik heb me ingeschreven voor een online training of workshop. Wanneer en hoe krijg ik toegang?
Uiterlijk 2 werkdagen voor aanvang van de online training mailen wij jou de link naar de online trainingsruimte (in Teams of Zoom). Heb je 24 uur voor aanvang nog geen mail gezien? Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in uw adresboek. Dan mis je geen belangrijke informatie meer. Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact op met onze Klantenservice via inschrijven@vmnmedia.nl en/of 088 - 58 40 888.
Wat heb ik nodig om online deel te nemen?
Voor een online deelname heb je een computer/laptop nodig met luidsprekers en toegang tot (snel en stabiel) internet. De beste verbinding is via bekabeld internet (ipv Wifi). Je logt in op je computer, vanuit jouw eigen werkplek of thuis, op de door ons verzonden link waarna je direct toegang hebt tot de online trainingsruimte.
Incompany
Wat is het minimum en maximum aantal deelnemers voor een incompany-traject?
Er is geen minimum aantal deelnemers. Jij bepaalt of je een opleiding of workshop als incompany plant. Vanaf 5 deelnemers is het voordeliger om een opleiding incompany te plannen in vergelijking met het inschrijven voor onze reguliere opleidingen. Het maximum aantal deelnemers is 12 per opleiding.
Uitzondering hierop zijn POWER-trainingen en meerdaagse opleidingen. (Voor POWER-trainingen geldt een minimum van 18 deelnemers maximum van 30 deelnemers per training).
Vrijblijvend een offerte aanvragen? Vul hier het contactformulier en je wensen in.
Wat moet ik zelf doen als voorbereiding op de opleiding?
Als voorbereiding op een incompany-opleiding of -workshop vernemen we graag de volgende informatie:
- Aantal deelnemers
- Het doel, wat zijn de specifieke leerwensen en uitdagingen?
- Gewenste dag of dagdeel en maand voor het plannen van de opleiding
We plannen voorafgaand aan iedere incompany-opleiding een telefonische intake met jou en de trainer waarin kennis wordt gemaakt met de trainer en de doelstellingen, leerwensen en aanpak worden besproken.
Wat moet ik zelf regelen bij een incompany-opleiding?
Bij incompany-traject regel je zelf de locatie (ruime zaal bij voorkeur met daglicht en faciliteiten zoals stroom, beamer/scherm, flip-over en internetverbinding), catering, parkeren, etc. Op verzoek kunnen wij ook de locatie en faciliteiten verzorgen.
Wat wordt verzorgd door Management Support bij een incompany-opleiding?
Wij verzorgen natuurlijk het programma en de inhoud van de opleiding of workshop. Onze trainer is tijdig aanwezig en neemt een eigen laptop mee en is aanspreekpunt voor alle vragen.
Ontvangen de deelnemers een certificaat na afloop van een incompany-opleiding?
Elke deelnemer ontvangt na afloop van een opleiding een certificaat van deelname. Bij workshops kunnen certificaten verstrekt worden, dit kun je van tevoren aanvragen via onze opleidingsadviseur Pleuni Maassen via pleunimaassen@vmnmedia.nl en/of 06 12 89 84 04.
Hoe worden de (incompany-)opleidingen van Management Support beoordeeld?
Al onze opleidingen worden geëvalueerd en beoordeeld door de deelnemers. Onze opleidingen scoren gemiddeld een 8,5 tot 9.
Wat is het niveau van de opleidingen?
Onze opleidingen worden op HBO-niveau gegeven. Dit kan aangepast worden naar MBO-niveau.
Is Vakmedianet / Management Support gecertificeerd?
Al onze (incompany)-opleidingen en -workshops zijn Cedeo erkend.
Zijn de prijzen in de offerte in-of exclusief BTW?
Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW.
Wanneer vindt de facturatie plaats? Kan dit ook digitaal?
Wij factureren na afloop van de opleiding. Wil je de factuur liever digitaal ontvangen? Dat kan, laat het ons weten en wij regelen het.
Praktische zaken
Corona
Op dit moment zijn er voor onze opleidingen en events geen specifieke Corona regels meer van kracht.
Is het mogelijk om online mee te doen bij een fysieke opleiding?
Rekening houdend met kwaliteit van de opleiding en expertise van de trainer vinden wij het voor trainingen van Management support niet wenselijk deze in hybride vorm aan te bieden.
Waar vind ik informatie over de route, aanvangstijden, etc. van mijn opleiding?
Twee weken voor aanvang van de opleiding ontvang je van ons de definitieve uitnodiging met praktische informatie. Verder kun je de op de opleidingspagina al zien wat de locatie en tijden van de opleiding zijn.
Is de opleidingslocatie bereikbaar met het OV?
De locaties waar wij trainingen organiseren zijn altijd goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Kan ik parkeren bij de opleidingslocatie?
Bij alle opleidingslocaties is parkeergelegenheid aanwezig. Houd er echter wel rekening mee dat sommige opleidingslocaties zich in de binnenstad van grote steden bevinden. Het kan dus druk zijn en mogelijk is het parkeren niet gratis. Informatie over de bereikbaarheid van de locatie is te vinden op de opleidingspagina.
Op welke locatie wordt de opleiding gegeven?
Op de opleidingspagina zie je op welke locatie een opleiding gegeven wordt.
Ik volg een dieet, hoe geef ik dit door?
Al onze opleidingslocaties houden in de catering rekening met dieetvoorschriften. Je kunt je dieetvoorschriften doorgeven via het inschrijfformulier. Wij zullen dit doorgeven aan de opleidingslocatie.
Is een opleiding inclusief lunch, consumpties, etc.?
Ja, bij een fysieke deelname zijn de koffiemomenten en lunch inclusief. Eventuele kosten voor vervoer (openbaar vervoer, parkeren) zijn wel voor eigen rekening.
Worden de presentaties/hand-outs beschikbaar gesteld?
De meeste trainers stellen na afloop van de opleiding hun presentatie en/of hand-out beschikbaar. Na een opleiding ontvang je de presentatie of syllabus via mail.
Facturatie
Wanneer wordt de factuur verzonden en wat is de betalingstermijn?
De factuur ontvang je rond de (start)dag van de opleiding of het event. De factuur dient binnen veertien dagen na factuurdatum betaald te worden.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Betalen is alleen mogelijk via bankoverschrijving. Betaling middels iDEAL, creditcard of pin is niet mogelijk.
Kan ik de factuur eerder ontvangen?
Je kunt de factuur voor je opleiding eerder ontvangen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via inschrijven@vmnmedia.nl en 088 - 58 40 888.
Zijn de kosten voor een opleiding fiscaal aftrekbaar?
Vanaf 1 januari 2022 zijn studiekosten niet meer aftrekbaar.
Wordt er BTW berekend over de opleidingen?
Over onze opleidingen wordt 21% BTW berekend.